Tässä pieni matkapäiväkirja käsitöiden lomaan... Kyllähän ne käsityöt kulkee matkaillessakin mukanasmiley
Torstaiaamuna 24.5. lähdimme matkaan. Ajelimme Kaarinan ja nauvon kautta Korppooseen josta lautalla Kökariin. Maisemat olivat upeat ja sää todella hieno.
Kökarissa majoituimme heti sataman vieressä olevalle leirintäalueelle mökkiin ja sitten lähdimme ajelemaan pienen saaren toiselle laidalle.

Palasimme takaisin leirintäalueelle ja mökin vuokraan kuului polkupyörät.

Pyöräilimme läheiselle kirkkosaarelle. Maisemat olivat huikeat

Mökin vuokraan näin sesonkiajan ulkopuolella kuului myös sauna. Illalla menimme saunaan ja ihailimme saunan terassilta peilityyntä merenlahtea.

Aamulla 25.5 heräilin aikaisin ihailemaan kaunista maisemaa kahvin kera. Ukkokulta kuorsasi sujuvasti ja minä istuin mökin rappusilla kahvin ja käsitöiden kera.

Puolen päivän aikaan jatkoimme matkaa lautalla Kökarista Långnesiin josta ajelimme Maarianhaminan ohi Hammarlandiin mökille. Mökki oli aivan ihanalla paikalla pienellä saarella, minne siis toki oli sillat ja tiet. Mökki oli eräänlaisen maalaistalon mailla ja mökin vieressä oli aitaus ilmeisesti lampaille, mutta valitettavasti lampaat oli jollain toisella laitumella. Kivat oli näkymät mökin rappusilta.

Illalla lähdimme ajelemaan geta-vuorelle, jossa oli näkötorni. Kävimme ihailemassa maisemia. Kieltämättä kaunista oli.

Hyvin nukutun yön jälkeen ajelimme 26.5  Maarianhaminaan aamupäivällä. Eihän käsitöiden tekijä karvoistaan pääse ja pakkohan se oli käydä merikorttelissa käsityöläisten kaupassa. Myyjä oli jazzmuusikon vaimo joten heillä mieheni kanssa riitti juteltavaa sillä aikaa kun minä tutkin mitä kaikkea ihanuutta myymälässä oli.

Maarianhaminasta matkasimme Kastelhoman linnalle. Oli se komia ollut aikoinaan.

Linnan vieressä oli vankilamuseo ja eräänlainen kotiseutumuseo. Tehtiin niitä kästiöitä ennenvanhaankin smiley

Jatkoimme matkaa Vårdöhon ja sieltä eteenpäin Anni Blomqvistin kotisaarelle. Maisemat olivat todella huikeat.

Illaksi takaisin mökille ja aikaisin nukkumaan.
27.5 klo 13.45 lähtevälle Siljalle oli varattu autopaikka. Aamupäivällä ennen satamaan menoa kävimme vielä katsomassa museolaiva Pommerin. Olihan se upea ja paljon isompi kuin ulkoapäin antaa uskoa.

Sitten Silja Galaxyyn kuuteleen kuubalaisia rytmejä.
Laivalta ei ostettu tuliasia.. ei oikein innostanut. Pussista löytyi kaksi salmiakkipakettia, yksi pieni toblerone ja kaksi pulloa kivennäisvettä.
Ahvenanmaan puolelta löysin kylläkin tämän aivan ihanan nappilaatikon smiley