Entinen koulukaveri, ihan alaluokilta tilasi itselleen kolme paria villasukkia smiley Kaivoin laatikosta valmiita sopivan kokoisia ja löysinkin kyllä kolme paria, mutta kaikki oli kirjavista langoista tehtyjä. Novitan polkkaa ja lintuja, joten aattelin tehdä vielä kaksi paria yksivärisista, missä on vaan varressa raitaa. Saa hän sitten valita mikä silmää miellyttää. Värillä ei kuulemma ollut väliä.

Tallinna
Kauan odotettu Tallinnan matka siis aloitettiin keskiviikko iltana.
Odotettu lähinnä siitä syystä ett matkaseuranani oli ihana veljentyttöni joka on minulle kuin oma tytär. Jo aikuinen nainen jolla on jo omat lapsetkin.. nämä 3,5v ja 7v.
Keskiviikkona hyppäsimme linja-autoon ja sillä Helsinkiin ja satamaan. Laivassa viihdyimme karaokebaarissa, syöden hyvin buffet-pöydässä ja illalla vielä katsomaan ja kuuntelemaan Neljän suora orkesteria. Keskiyön shown jälkeen olimme jo aivan valmiit hyttiin ja nukkuun... syy ei ollut kuitenkaan alkoholin.. pitkä päivä oli edessä joten hiivimme kiltisti nukkumaan.
Aamulla aikaisin ylös ja maihin.. veimme matkatavaramme hotelliin säilytykseen ja lähdimme Karnaluksiin.
Elämäni ensimmäinen kerta kyseisessä kaupassa.. ja huh huijaa. Shokkihan siitä tulisurprise
Kävelin vaan päämäärättömästi siellä lankahyllyjen ja laatikoiden välissä ja hiplailin lankojalaugh
Ihan maltilla kuitenkin eikä lähtenyt lapasesta.

Nämä lähtivät matkaan tällä kertaa... jos sitten syksymmällä tekisi uuden reissun. Liputkin on hankittu... voitimme laivalla bingossa uuden risteilyn wink

Vaalenapunainen villalanka suunniteltu tämän veljentytön nuoremmalle haalarilangaksi, tuo oranssi Regian puuvillalanka muuntautuu ehkä pariksi puuvillaneuleeksi kummitytölleni sekä toisen veljeni pikkutytölle syksymmällä. Ruskea sukkalanka tämän veljentytön miehelle. Ei kuulemma raski pitää neulomiani sukkia kun pelkää että ne kuluu... lupasin tehdä uudet aina ja heti kun sukat on puhki kuluneet laugh joten teen toiset odottamaan edellisten kulumista.
Ja aivan ihanat sangat jos sais virkattua jonkin kivan kassin vielä loppukesäksismiley

Lankareissun jälkeen kävelimme hotellille takaisin ja jätimme ostokset sinne. Jatkoimme vanhaan kaupunkiin.  Keli ei olisi voinut olla parempi. Kukkien valtameri on uskomaton ja tuoksu leijui nenään

Tallinna on kyllä kaunis kaupunki ja etenkin kesällä

Kapeat kadut ja kujat ja vanhoja ihania rakennuksia

Hotellihuoneen sai iltapäivällä kolmen aikaan. Sinne mentyämme veljentyttö kertoi että oli varannut meille ajan jalkahoitoon... siis ihan oikeesti... mulla oli jalat rakoilla ja aivan kamalassa kunnossa. Ei olisi voinut parempaa hetkeä jalkahoitoon valita. surprise
Siellä olimme samassa huoneessa vastatusten ja jalkojamme hoidettiin.. talo tarjosi vielä teetä siinä hoidon yhteydessä. Kivat lakat varpaiden kynsiin ja takaisin Tallinnan vilinään.
Syömässä kävimme ja takaisin hotellille... yksi lasillinen aulabaarissa ja taas oltiin unta vailla surprise
Aamupalan jälkeen huoneen luovutus ja loput shoppailut. Löysin jälleen ihania vaatteita muutaman ja parit kegät. Ja kummitytölle jotain pientä kivaa.. sandaalit ostin tallinnasta ja paluumatkalla laivasta hiukan karkkia ja muuta prinsessakivaasmiley
Laivamatka mennä hujahti ja bussimatkakin sen jälkeen kun Helsingin ruuhkasta selvittiin.. Ihana mieheni tuli hakemaan väsyneet naiset bussipysäkiltä.